Paral·lelament a la lectura
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
En
el curs 2013-14, els alumnes del PFI d’auxiliar de fusteria van haver de llegir
el llibre de Carlo Collodi, Pinotxo.
Es
van sentir identificats amb la seva història i van conèixer en Geppeto , l’artesà
que crea i dóna vida a un titella, motiu pel qual es van animar a donar forma a
la lectura. Van desenvolupar una tasca
creativa dintre el taller: van realitzar un titella amb l’escenografia del
taller d’una fusteria, el Geppeto fabricant el titella del Pinotxo damunt
del banc de treball. Els alumnes van gaudir realitzant les eines (en petit
format, en miniatura) que tot just acabaven de conèixer i estaven aprenent a
utilitzar.
Després
d’acabar el projecte, el vam presentar a la Vna Jornada de les Biblioteques Escolars de les Terres
de Lleida (organitzat
pel Centre de Recursos del Segrià al teatre de l’Escorxador de Lleida). D’aquesta
manera, l’Institut Castell dels Templers
va entrar en col·laboració amb el Museu de Lleida per donar suport a
l’activitat “Pinotxo i l’artesà de la fusta”, dins del projecte educatiu que
durant el curs 2015-16 el Museu va
oferir als centres d’educació infantil ,
cicle inicial, mitjà i superior de primària, i de secundària. En aquesta
l’activitat es va organitzar una visita guiada dinamitzada que començava al
taller del fuster Geppetto, on
s’explicava com pren vida el personatge gràcies a l’artesà de la fusta.
Després
de parlar de l’ofici i del material, es va buscar un itinerari dins la
col·lecció del museu per reconèixer aquelles peces exposades realitzades amb fusta
i per explicar la importància d’aquest material en l’escultura sacra i en el
mobiliari que s’ha pogut conservar. En aquesta activitat es van buscar també alguns acoblaments
perquè els alumnes poguessin interactuar.
A més a més es van confeccionar unes lletres gegants per tal que
l’alumnat les pogués manipular.
Finalment, vam elaborar un guinyol perquè els més petits puguin interpretar
parts del conte.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------