dijous, 12 d’abril del 2018

TREBALL SOBRE EL PINOTXO


Paral·lelament a la lectura
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
En el curs 2013-14, els alumnes del PFI d’auxiliar de fusteria van haver de llegir  el llibre de Carlo Collodi, Pinotxo.


Es van sentir identificats amb la seva història i van conèixer en Geppeto , l’artesà que crea i dóna vida a un titella, motiu pel qual es van animar a donar forma a la lectura.  Van desenvolupar una tasca creativa dintre el taller: van realitzar un titella amb l’escenografia del taller d’una fusteria, el Geppeto fabricant el titella del Pinotxo damunt  del banc de treball. Els alumnes van gaudir realitzant les eines (en petit format, en miniatura) que tot just acabaven de conèixer i estaven aprenent a utilitzar.
Després d’acabar el projecte, el vam presentar a la Vna Jornada de les Biblioteques Escolars de les Terres de Lleida (organitzat pel Centre de Recursos del Segrià al teatre de l’Escorxador de Lleida). D’aquesta manera, l’Institut Castell  dels Templers va entrar en col·laboració amb el Museu de Lleida per donar suport a l’activitat  Pinotxo i l’artesà de la fusta”, dins del projecte educatiu que durant el curs 2015-16  el Museu va oferir  als centres d’educació infantil , cicle inicial, mitjà i superior de primària, i de secundària. En aquesta l’activitat es va organitzar una visita guiada dinamitzada que començava al taller del fuster Geppetto, on s’explicava com pren vida el personatge gràcies a l’artesà de la fusta.
Després de parlar de l’ofici i del material, es va buscar un itinerari dins la col·lecció del museu per reconèixer aquelles peces exposades realitzades amb fusta i per explicar la importància d’aquest material en l’escultura sacra i en el mobiliari que s’ha pogut conservar. En aquesta activitat es van buscar també alguns  acoblaments perquè els alumnes poguessin interactuar.

A més a més es van confeccionar unes lletres gegants per tal que l’alumnat les pogués manipular.

Finalment, vam elaborar un guinyol perquè els més petits puguin interpretar parts del conte.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gerard Dago Jové